Kurumsal Bloglar

Bu yazımda, sizlere kurumsal bloglar hakkında bilgi vermeye çalışacağım. İlk olarak Bloglar hakkında bilgi vereceğim. Blog, “web” ve “log” kelimelerinin birleşmesinden oluşan ve weblog kavramının zamanla yaygınlaşmasıyla blog haline gelen bir sistemdir. Web 2.0 teknolojisi ile birlikte kullanıcılar artık sadece izleyici değil, üreten ve paylaşan bir kitle oldular. Bloglar da insanların istedikleri konularda, istedikleri içeriği yazarak yayınlamalarını sağlayan web günlükleridir. Blog tutulmasının birçok nedeni vardır ama birkaçını sayacak olursak; tutkunu olduğunuz konular hakkında yazmak, bilgilerinizi paylaşmak, markanızı veya ürününüz hakkında bilgiler vermek vb. İçeriklerimizi sadece yazarak yayınlamak diye bir kuralımızı yoktur. İçeriklerimiz; yazı, ses veya video ağırlıklı olabilir. Bu durum sizin hangi konuda yetenekli olduğunuzla alakalıdır.
Hazır sistemleri kullanarak hemen blogumuzu açıp yazımızı girebiliriz.(Blogger, wordpress, tumblr vb.) İsterseniz bu sistemlerin altyapısını kullanarak kendi domain adınıza aktarabilirsiniz. Ben WordPress veya Drupal gibi altyapıları tacsiye ediyorum.

Kurumsal Blog Nedir?

Bloglar hakkında biraz bilgi edindiğimize göre kurumsal bloglara geçelim. Kurumsal Bloglar, şirket hakkında, ürün/hizmet hakkında müşterilerimize güncel bilgiler sunduğumuz alanlardır. Yeni çıkarılan bir ürünü sunarak anlık tepkiler alabiliriz, şirket hakkında yeni gelişmeleri duyurabiliriz, şirketinizin uzmanlığıyla alakalı bilgiler sunabilirsiniz(örn; Dijital Pazarlama şirketi güncel olarak Dijital pazarlama hakkında yazılar yazdığında bilinirliğini artıracaktır), hazırladığımız reklam kampanyalarını ve detaylarını paylaşabiliriz, yaptığımız etkinlikleri detaylı duyurabiliriz vb. kısaca şirketi kapsayan bütün bilgileri bu blog ortamında kullanıcılara aktarabiliriz.

Kurumsal Blogların Domain Çeşitleri

  • Klasör içinde(ww.marka.com/blog)
  • Subdomain (blog.marka.com)
  • Ayrı bir domain adı alarak kullanmak (ww.blogmarka.com)

Kurumsal Blogların Şirket İçinde Kullanımı

Blog yazımları şirket içinde yapılırsa daha çok fayda sağlayacağını düşünüyorum. Çünkü o şirketin içinde çalışan kişiler, şirketin dilini daha iyi yansıtabilir. O yüzden şirket içinde bir blog takımı oluşturulmakta fayda var. Bloglarda en önemli kurallar; açıklık, dürüstlük, samimiyet ve şeffaflıktır. Bloglarda şirketlerin dikkat etmesi gereken birkaç nokta; bilgiyi düzgün şekilde sunun ve güncel olun, SEO’ya uygun yazın, yorumlara cevap verin, ahlak kurallarını aşmadığı sürece her türlü eleştiriyi kabul edin, güncel olun, copy and paste yapmayın her zaman özgün yazın eğer alıntı yaptıysanız belirtin.
Son olarak, Bloglar bilginin merkez üssüdür. Bu üssü pompalayan sistemlerde kesinlikle sosyal medyadır. Her markanın kendine ait birkurumsal blogu olmalı ve yaptığı bütün işleri bu ortamda güncel olarak paylaşmalıdır.

KAYNAK: dijitalmaden

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s