Sosyal Medya’ya Başlayan İşletmelere Öneriler

Sosyal medya platformlarına dahil olan işletmelerin, müşterilerle daha interaktif bir iletişim sürecine giriyorlar. Sorunları çözmek ve anlamak adına güzel adımlar atıyorlar. Sosyal medya hesaplarını yeni açacak olan işletmelere 6 öneri sunduk.

Sosyal Medya Platformlarında Kullanacağız Alanlarda Hesap Açın

Sadece bir platforma bağlı kalmadan özellikle hedef kitlesinin yoğun bulunduğu platformlar seçmek iyi bir yöntemdir. Sosyal medya dostu bir işletmenin hesapları basit olmamalıdır. Sadece Facebook ve Twitter değil, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Google+, Youtube vb. platformları da kullanılmalıdır. Profillerin SEO dikkate alınarak hazırlanması da bir diğer önemli noktadır.

Profil Bilgilerinizi Eksiksiz Doldurun

Profillerin doğru ve eksiksiz doldurulması önemlidir. Profilleri eksik ve düzensiz olan bir işletme profili takipçilerin sayfayı takip etme sebebini azaltır. Ayrıca, bu tarz profiller pasif bir profil havası verir.

Sosyal Medya profillerini doldururken şu soruyu cevaplayın

İnsanlar beni takip ederek ne kazanacak?

Unutmayın, insanlar günümüz dünyasında çok meşgul ve çok fazla birli kirliliğine maruz kalıyorlar. Sizi takip etmek için onlara sebep vermeniz gerektiğini unutmayın.

Blog Yorumlarına İzin verin

Yorumlar insanlarla içerik üzerinden etkileşim sağlar. Hem etkileşim hem SEO açısından önemlidir. Sosyal medya aracılığı ile içeriklerimiz üzerinden insanlarla etkileşim kurabiliriz. Bunun için, yorum sistemlerini kullanabiliriz. Örneğin; Facebook comments, Livefyre and Disqus vb. Facebook Comments önerilebilen bir yöntemdir.

Blogunuza Sosyal Medya Paylaşım Butonları Ekleyin

İçeriğinizin hızlı yayılıp paylaşılmasını sağlamak için, sosyal medya paylaşım butonlarını blog içeriklerimizde bulundurmamız önemlidir. Ayrıca, Sosyal medya paylaşım butonları; landing page, kampanya sayfaları vb. ziyaretçilerinizin size ulaşabileceği sayfalarda bulunmasında fayda vardır.

Takipçilerinizle İletişim Kurun

Sosyal Medya’nın sosyal olmak, müşterilerinizle daha interaktif bir ortamda buluşmak için oluşturulduğunu unutmayın. Eğer sadece ürün/hizmet, satış hakkında konuşursanız sert tepkilerle karşılaşabilirsiniz. Bu sebeple takipçilerinizi dinleyin, sohbetlere ve tartışmalara dahil olun, sorulan her soruyu cevaplayın.

Sosyal medyada müşterilerle etkileşimde en önemli yönergeler;

İnsanlaşın: marka, işletme ağzıyla konuşmayın bu ortamlarda en önemli şey şeffaf olmayı becerebilmektir. Yeri geldiğinde espiri yapın, sorulara komik dille cevap verin. Takipçilerinize karşısında insan varmış gibi hissettirin.

Soruları Cevaplayın: Size yapılan pozitif, negatif yorum veya konuşmaların hepsini uygun bir dille cevaplayın. Cevapsız bırakmak daha kötü sonuçlar doğmasına sebep olmaktadır.

Müşterilerinizden Reviews (Yorum) İsteyin

Araştırmalara göre müşterilerin satın alma veya bir yere gitme davranışlarını yorumlar çok fazla etkiliyor. Bu yüzden müşterilerimizde yorum istemek işletmenize bakış açısını değiştirebilir.

Sosyal medya topluluk oluşturmak için kolay yollar sunar. Ürün, hizmetinize ilgiyi artırmak, markanızı insanlaştırmak için kullanılmasında ve aktif olunmasında büyük fayda vardır.

Kaynak: http://dijitalmaden.com/sosyal-medyaya-yeni-baslayan-isletmelere-6-oneri

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s