Sosyal Seeding Nedir

Seeding, bir içeriğin çeşitli siteler ve sosyal medya kullanıcıları tarafından paylaşılmasına, daha sonrada onun arkadaşları tarafından paylaşılmasına bunun sonucu sizin hedef kitlenize yakın çevre tarafından yayılmasına verilen genel isimdir. Şu anda en yaygın seeding anlayışı Twitter ile TT olmaktır. Bu gibi platformda konuların ömrü kısada olsa yayılma ve hedef çevreye kısa sürede ulaşma potansiyeli vardır. Seeding, Facebook, Twitter, İnstagram, Youtube, Vimeo, Google Plus, Linkedin gibi aktif kullanıcılar içeren sosyal medyalar üzerinden gerçekleştirilir. Seeding’te temel unsur paylaşımın diğer kullanıcılar tarafından etkileşime geçmesiyle alakalıdır. Sosyal medya ulaşım stratejisi şu mantıkta çalışmaktadır. Siz paylaşımı yaparsınız, 100 denek kullanıcıya gösterilir. Bu 100 kişiden en az 1 tanesinin etkileşime girmesi beklenmektedir. Etkileşime giren her 1 kişi için 100 kişilik diğer bir grup kiliti açılır ve onlara ulaştırılır. Bu şekilde sayfa ve sayfaların tüm kullanıcılarına erişimi sağlanır.

Bloglar üzerinde gerçekleştirilen seedinglerde önemli olan bizim hedef kitlemize hitap eden blogger vb. platformlarda yayılımı gerçekleştirmektir. Bunun sebebi o bloggerları takip eden kullanıcıların bizim konumuzla ilgilenerek sosyal medya hesaplarında bunları paylaşma eğiliminin yüksek olmasıdır. Ayrıca, Bloglar üzerinden gerçekleştirilen paylaşımlar tam olarak Sosyal Medya paylaşım mantığı Seeding içerisinde yer almaz. Bloglar üzerinde yapılan çalışmaları SEO bazlı değerlendirmek gerekir ve aynı anda onlarca farklı blogtan aynı içeriği paylaşmak ise İnternet kirliliğine neden olmakta bu sebeple de spam kategorisinde değerlendirmek gerekir.

Seeding çalışmalarından olumlu sonuçlar almak istiyorsanız, sosyal medya hesaplarınızın takipçi inşasının organik olmasına dikkat etmeniz gereklidir. Sosyal medya etkileyici kişilerle seeding çalışması yapmak istiyorsanız da dikkat etmeniz gereken konu gerçekten o hesabı takip eden kitle benim kitlem mi? Çok araştırmanız gereklidir. Yoksa iyi bir ücret ödediğiniz yüksek takipçilibirr hesaptan kötü bir geri dönüş alabilirsiniz. Başarılı sonuçlanan seeding çalışmaları SEO’ya da olumlu yansıyacaktır. Sosyal medyanın, SEO sıralama faktörleri içinde çok önemli bir yere sahip olduğunu biliyoruz.  Arama motorları kullanıcılara sunduğumuz içeriklerin organik olarak yayılmasını, paylaşılmasını, konuşulmasını (yorum) çok dikkate alır.

Kaynak: http://dijitalmaden.com/sosyal-seeding-nedir-nasil-yapilir

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s