Deneyim Pazarlaması Nedir?

Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi pazarlamaktan öte deneyiminizi pazarlamak birçok noktada fayda getirecek bir pazarlama yapısıdır. İyi lokantalar yemekleriyle olduğu kadar, deneyimleriyle de tanınırlar. En alasından kahve deneyimi yaşamak için, Starbuck’a 10TL veya daha fazla ödüyoruz. Bu pazarlama stratejisi genelde otel, cafe, restaurant gibi yerlerde çok işe yarar. Walt Disney’i bir düşünün kovboyların batısını, periler ülkesi şatolarını, korsan gemilerini ve bunlara benzer şeyleri yaşama fırsatını yaratmıştır. Deneyim pazarlamacısının amacı, aslında bayatlamış deyip geçilecek şeylere heyecan ve eğlence katmaktır.

X bir özel okulun avm’de çocuklara kü8çük bir oyun parkı kurasının sebebi budur. Yağmur geçirmez mont satan bir firmanın müşterilerine palto giydirip sahte bir sağnak yağmur altına sokmasının da sebebi budur. Üst görselde yer alan, Sprite’in yarattığı platform ile insanlara duş aldırması bir deneyimdir.

Tüm satışlar hizmet sunar; zorlayıcı olan, müşterinize, hafızasından silinemeyecek bir deneyimde eşlik etmektir.

Kaynak: Dijital Ajanslar

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s